دانلود تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری
نوشته شده توسط : زپو

 دانلود تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری


 دانلود تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری نام فایل:دانلود تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری نوع فایل :ورد قیمت اصلی:  10000 تومان قیمت در فروشگاه ما فقط:  2000 تومان

تهییه شده در: RUBIXFILE.ZEPO.IR

توضیحات محصول:(بخشی از محتوای این فایل)

 

مقدمه

قبـل از ايـنـکـه بـحـث را آغـاز کـنـيـم، چـنـد اصـطلاح مـورد

استفاده پزشکان در زمينه قاعدگي زنانه را برايتان توضيح

ميدهيم:

        قاعدگي (عادت ماهيانه): خـروج ماهيانه خون از رحم در خانم ها.

        چرخه قاعدگي: زمان از شروع يک دوره تا شروع دوره بعدي. واحد شمارش اين چرخه به روز مي باشد.

        تخم گذاري: رها شدن تخم هاي بالغ از تخمدان.

        قاعدگي با درد زير دل: درد پايين شکم همراه با پيچش قبل يا در طي دوره ماهيانه.

        رحم: عضوي که بچه تا قبل از تولد در آن رشد مي کند.

 

 قاعدگي هاي معمولي و نرمال --- براي همه خانم ها يكسان نيست

 

دختري به مطب من مراجعه کرد که مي خواست قبل از رفتن به تعطيلات مورد معاينه فيزيکي قرار گيرد. مادرش گفت: "او هنوز کلاس پنجم است اما دوره قاعدگي او شروع شده است با اينکه اين اتفاق براي هيچکدام از دوستانش نيفتاده است. آيا خيلي زود نيست؟ " بعد از اينکه با دختر و مادرش صحبت کردم و معاينات را انجام دادم، به آنها گفتم که اين کاملاً اتفاقي نرمال است و هيچ مشکلي وجود ندارد.

چيزي که فهميدم اين بود: مادر دختر يک سال و نيم قبل از معاينات ما رشد سينه هاي دختر را متوجه شده است و دختر چهار ماه قبل اولين دوره ماهيانه را داشته است، درست بعد از اينکه يازده ساله شده است. بعد از آن دو بار ديگر قاعده شده که بين هر کدام پنج تا شش هفته فاصله زماني بوده است و هر دوره 5 تا 6 روز طول کشيده است.  اين دختر همچنين در يکي از اين دوره ها دچار دردهاي زيرشکمي نيز بوده است. خواهر بزرگتر او و مادرش اولين قاعدگي خود را در حدود 12 سالگي داشته اند.

بعد از اينکه اين اطلاعات را از مادر و دختر گرفتم، کاملاً اطمينان داشتم کا آن دختر کاملاً طبيعي است. اما چگونه مي توان اين مطلب را حتي قبل از معاينات پزشکي متوجه شد؟

 

        سن متوسط شروع قاعدگي براي دختر خانم ها حدود دوازده و نيم است. زودترين سن براي شروع  قاعدگي ممکن است 9 سالگي و ديرترين آن 16 سالگي باشد. اگر دختري تا بعد از 16 سالگي قاعده نشده باشد، نياز به مراجعه به پزشک هست.

        اولين دوره قاعدگي در دختر خانم ها معمولاً يک يا دو سال قبل از شروع رشد سينه  در آنها است. درواقع، در بيشتر موارد قبل از شروع قاعدگي سينه ها و موهاي بدن کاملاً رشد نموده اند. اگر سينه هاي دختري تا سن 14 سالگي هنوز رشد نکرده باشند حتماً بايد به پزشک مراجعه کند.

        در طي دو سال اول بعد از نخستين عادت ماهيانه، تخم گذاري در کمتر از نيمي از چرخه قاعدگي صورت مي گيرد. به خاطر اين مسئله، چرخه هاي قاعدگي زودهنگام معمولاً نامنظم هستند. با گذشتن دو سال تخم گذاري بيشتر و بيشتر انجام مي گيرد و چرخه ها منظم تر مي شوند. اين چرخه ها مي تواند 21 تا 35 روز طول بکشد.

        درد زيرشکمي زماني اتفاق مي افتد که تخم گذاري قبل از شروع قاعدگي صورت بگيرد. هورمون هايي که بعد از تخم گذاري در رحم توليد مي شوند توليد ساير هورمون ها را که باعث انقباضات دردآور در رحم مي شود تشديد مي کند. نيمي از خانم ها دچار اين دردها مي شوند چون تخم گذاري معمولاً در دو سال اول بعد از نخستين قاعدگي صورت نمي گيرد.

        سن شروع قاعدگي تحت تاثير عوامل مختلف از قبيل عوامل ژنتيکي است. اگر مادر يا خواهر دختري در سني پايين تر از سن نرمال قاعده شده باشند، بسيار امکان دارد که او هم همينطور شود. ساير عوامل شامل تغذيه، ورزشکاري و نژاد است. امروزه گفته مي شود که تغذيه نا مناسب يکي از مهمترين عوامل براي قاعدگي زودرس است.

 دردهاي قاعدگي...

دردهاي قاعدگي

همانطور که قبلاً اشاره شد، دردهاي قاعدگي مشکلي متداول در دختران نوجوان و خانم ها به حساب مي آيد. اين دردها ممکن است کم، متوسط يا زياد باشد. حدود  ده درصد دخترها ممکن است طاقت بيش از سه روز درد را نداشته باشند. 


از مزایای این فایل , کم حجم بودن آن است , بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.
این فایل به صورت فایل ورد با فرمت .doc بوده و کاملا قابل ویرایش می باشد.
توجه کنید که این فایل هم با برنامه آفیس ورد 2003 و ورژن های بالاتر از آن بلکه با تمام واژه پردازها نظیر اوپن آفیس,لایبر آفیس ,آفیس اورگ و گوگل پرزنتیشن نیز قابل اجراست. پایین ترین قیمت در میان تمام سایت های اینترنتی.
خرید و دانلود این فایل را به تمامی علاقمندان پیشنهاد می کنیم.

قیمت اصلی:  10000 تومان

قیمت در فروشگاه ما فقط: 2000  تومان

 


خرید و دانلود  دانلود تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری






:: برچسب‌ها: دانلود تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری , تحقیق مزایا و معایب قرص های ضد بارداری , دانلود تحقیق ورد مزایا و معایب قرص های ضد بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: