تحلیل حرکت مکانیزم جنوا دورانی با SolidWorks
نوشته شده توسط : زپو

 تحلیل حرکت مکانیزم جنوا دورانی با SolidWorks


چرخ ژنوا مکانیزمی است که حرکت دورانی پیوسته را به حرکت دورانی منقطع متناوب تبدیل می‌کند. از کاربردهای این سازوکار می‌توان به پرژکتور فیلم اشاره کرد.

در این سازوکار (مکانیزم) چرخ گرداندنده (ورودی) سوزنی (پین) دارد که در شیار چرخ گردنده (خروجی) می‌افتد و آن را یک گام به جلو می‌راند. چرخ گرداننده همچنین یک برجستگی مدور دارد که در فاصله زمانی بین دو گام چرخ گردنده را ثابت نگه می‌دارد.

همانطور که در بالا اشاره شد این مکانیزم تبدیل حرکت دورانی ثابت به حرکت دورانی منقطع را انجام می دهد. از دیگر کاربردهای این مکانیزم در خطوط تولید میتوان نام برد.

تحلیل حرکت این مکانیزم می تواند پروژه ای کاربردی برای دروس مختلفی از جمله دینامیک، دینامیک ماشین و این قبیل دروس باشد. این مکانیزم با استفاده از نرم افزار سالیدورک تحلیل شده و خروجی های مختلفی برای یک پروژه کامل ارائه شده و در هر مورد توضیح و تفسیر شده اند.

در این پروژه حرکت چرخ ورودی ثابت فرض شده و نتایج ارائه شده اند و مراحل کار توضیح داده شده اند، همچنین فایل های سالید در محصول گنجاده شده تا در صورت تمایل ورودی های مختلف مورد نظرتان را وارد نموده و تحلیل های بسیار زیادی از آن گرفته و با یکدیگر مقایسه نمایید.


خرید و دانلود  تحلیل حرکت مکانیزم جنوا دورانی با SolidWorks






:: برچسب‌ها: پروژه سالیدورک , پروژه Solidwork , سالیدورک , سالید , پروژه مکانیک , پروژه درس دینامیک , پروژه دینامیک ماشین , پروژه دانشگاهی , مهندسی مانیک , پروژه درسی , دینامیک ماشین , چرخ جنوا , چرخ ژنوا , مکانیزم جنوا , جنوا دورانی , جنوا چرخشی , پروژه جنوا , دینامیک , جنوا مکانیسم , جنوا مکانیزم , تحلیل جنوا دورانی , تحلیل چرخ جنوا , تحلیل حرکت , تحلیل دینامیکی , پروژه دینامیکی , پروژه حرکت جنوا , جنوا , ژنوا , ژنوا دورانی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: