ترجمه مقاله تاثیر استفاده از بتون مسلح بر روی ساختمان های مناطقی با خاک سست
نوشته شده توسط : زپو

 ترجمه مقاله تاثیر استفاده از بتون مسلح بر روی ساختمان های  مناطقی با خاک سست


تاثیر استفاده از بتون مسلح بر روی ساختمان هایی که در مناطقی با خاک سست بنا شده اند


فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 34

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.


چکیده:

در سال 1985 دو زلزله بزرگ در شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک سبب شد تا بسیاری از مناطق شهر آسیب ببینند اما برخی از ساختمان هایی که با بتون مسلح ساخته شده بودند نیز دچار اسیب شدند. بررسی ها نشان می دهد که این ساختمان ها بر روی خاک های سست بنا شده بودند.ما در این مقاله می خواهیم تا با سنجش اثر پذیری ساختمان های ساخته شده با بتن مسلح را بر روی این نوع از خاک ها بررسی نماییم. توجه مهندسین قرار گرفته است.
اما برخی محدودیتهای معماری مهندس محاسب را مجبور به تعبیه بازشو در دیوارهای برشی می نماید. به ویژه در سازه های بلند دارای هسته مركزی بتنی، پیرامون اتاق آسانسور محل مناسبی برای نصب دیوار برشی و متصل نمودن آنها در جهت عمود بر یكدیگر و ایجاد نمودن دیوار برشی بالدار می باشد اما به منظور تعبیه درب آسانسور ناچار به ایجاد بازشو در یكی از دیوارها می باشیم كه این امر بر رفتار دیوار برشی تاثیرگذار خواهد بود. نسبت ابعاد بازشو و همچنین درصد آرماتور بكار رفته در دیوار از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار غیرخطی دیوار برشی بتنی دارای بازشو می باشند كه روشهای نوین طراحی براساس سطح عملكرد، امكان بررسی رفتارغیرخطی و شكل پذیری چنین سازه ای را بخوبی فراهم آورده است.
در تحقیقات گذشته از تیرهای كوپله برای مدلسازی كامپیوتری بازشوها در دیوارهای برشی استفاده شده است، این تقریب به ویژه  برای بازشوهای با ارتفاع كم خطای نسبتا زیادی در پاسخهای سازه ایجاد می نماید. لذا برای رفع این نقیصه در تحقیق حاضر دیوار برشی بتنی بصورت یك صفحه دارای سوراخ مدل گردیده و تاثیر نسبت عرض بازشو به عرض دیوار و نسبت ارتفاع بازشو به ارتفاع دیوار بر رفتار غیرخطی سازه، به ازاء درصد آرماتورهای مختلف، به روش طراحی بر اساس سطح عملكرد مورد بررسی قرار گرفته است.

انگیزه

تحقیقات نشان داده است كه درصورت اجرای صحیح و آرماتورگذاری كافی، شكل پذیری مناسبی از خود نشان می دهند. در دیوارهای برشی دارای بازشو اگر دیوار در پایین ترین قسمت خود دارای یك یا چند بازشو باشد هریك از اجزاء دیوار در طرفین بازشو را پایه های دیواری و بخشی از دیوار كه بین بازشوی بالایی و پایینی واقع می شود را تیر همبند یا كوپله می نامند.


خرید و دانلود  ترجمه مقاله تاثیر استفاده از بتون مسلح بر روی ساختمان های  مناطقی با خاک سست






:: برچسب‌ها: تاثیر استفاده از بتون مسلح بر روی ساختمان هایی که در مناطقی با خاک سست بنا شده اند , ترجمه مقاله ای اس ای سازه های خاک سست , دانلود رایگان مقاله ترجمه شده بتون مسلح , مقاله ترجمه شده مهندسی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: