نوشته شده توسط : زپو

 در تکاپوی معنا


مفاهیمی از کتاب
می توان انسان ها را به سه دسته تقسیم کرد . دسته اول آنهایی هستند که تن به این زندگی می دهند و همین که سر پناهی داشته باشند و آب باریکه ای ، آن ها را کفایت می کند. این دسته از افراد در این داستان ، مصداق کرمهایی هستند که فقط میخورند و بزرگتر می شوند
انسان های دسته دوم را کسانی تشکیل می دهند که در مقایسه با دسته ی اول از زندگی چیزهای بیشتری طلب می کنند. دنیای بزرگتری دارند و حاضر نیستند تن به هر سکون و آرامشِ دروغینی بدهند . سوال های حل نشده ای دارند و به دنبالِ جواب ِآن هم می روند. اما یا به هدف نمی رسند و یا اگر به هدفی رسیدند و پوچی آن هدف برایشان معلوم شد ، سرخورده می شوند و یا کودک وار از آن هدف دفاع می کنند. کرم هایی که زحمتِ بالا رفتن از تَل را به خود می دهند ، تمثیلی از این افراد می تواند باشد.
اما دسته سوم انسان ها همانند دسته ی دوم رشوه های زندگی را نمی پذیرند و در طلبِ دنیایی بزرگتر و با معنا تر ، تن به آشفتگی و زحمت می دهند . به دنبالِ جوابِ سوالاتِ حل نشده ی خویشند اما مثلِ دسته ی دوم ، به راحتی اسیرِ مشکلاتِ راه نمی شوند . زود دچارِ یاس و نامیدی نمی شوند زیرا می دانند که هدف نهایی در زندگی دست یابی به حقیقت است و هر چیزی که در این میان ما را به حقیقت نزدیک تر کند ، اصالت و ارزش دارد نه صرفاً گفته های یک ایدئولوژی یا هر خط فکریِ دیگر دسته سوم انسان ها هستند که قیدِ خزنده بودن را زده و پرواز می کنند .
اگر از کتاب های ساده اما پر معنی لذت می برید و دوست دارید انگیزه ی بیشتری برای یادگیری، زندگی کردن و لذت بردن داشته باشید، این کتاب گویا میتواند تجربه ی لذت بخشی برای شما باشد.

خرید و دانلود  در تکاپوی معنا






:: برچسب‌ها: در , تکاپوی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: