تحقیق جنگ های جهانی
نوشته شده توسط : زپو

 تحقیق جنگ های جهانی


این تحقیق در فرمت وردword و در 18 صفحه میباشد

جنگ جهانی نخست (که با نام‌های جنگ جهانگیر یکم، نخستین جنگ جهانی، جنگ بزرگ و جنگ برای پایان همه جنگ‌ها نیز شناخته می‌شود) یک نبرد جهانی بود که از ماه اوت ۱۹۱۴ تا نوامبر ۱۹۱۸ رخ داد. بدون هیچ زمینه کشمکشی، سربازان بسیاری برای جنگ تجهیز شدند و مناطق بسیاری درگیر جنگ شدند. پیش از این، هرگز کشتار جنگی به این اندازه پرشمار نبود. سلاح‌های شیمیایی برای نخستین بار در این جنگ بهره گرفته شدند. برای نخستین بار، بگونه انبوه مناطق غیر نظامی از آسمان بمباران شدند و نیز برای نخستین بار در این سده کشتار غیرنظامیان در ردی گسترده در درازای جنگ رخ داد. این جنگ به خاطر شیوهٔ جنگی سنگری نیز شناخته شده است.

جنگ جهانی نخست از برجسته ترین رخدادهای تاریخ بشر است و بگونه مستقیم و غیر مستقیم نقش بزرگی در تعیین تاریخ سده بیستم داشته‌است. این جنگ پایانی بر نظام‌های پادشاهی در اروپا را به همراه آورد و مایه نابودی چهار فرمانروایی امپراطوری اتریش - مجارستان، آلمان و عثمانی و روسیه تزاری و دودمان های هوهنزولرن، هابسبورگ، عثمانی و رمانوف شد. همهٔ این فرمانروایی‌ها از زمان جنگ‌های صلیبی بر سر کار بودند.

بیشتر تاریخ نگاران باور دارند که شکست گفتگو ها پس از جنگ و «معاهده ورسای» و واداشتن(تحمیل) تاوان های بسیار به آلمان و دیگر دول شکست خورده مایه پرورش فاشیسم در ایتالیا و نازیسم در آلمان و زمینه آغاز جنگ جهانی دوم شد

خرید و دانلود  تحقیق جنگ های جهانی






:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: