روستای توسکستان
نوشته شده توسط : زپو

 روستای توسکستان


روستا در ابتدا بنام سازمان قاسم خان مقصودلو بوده و پس از انقلاب و کوتاه شدن دست بزرگ مالکان کارگران این زمینها به صورت مالکین در آمدند . البته مقدار زیادی از زمینها در اختیار حوزه علمیه گرگان می باشد و از عواید آن بهره برداری می کنند روستا در سر شماری سال 75 به اسلام آباد فندرسک نامگذاری شده است . علل پیدایش روستاها به خصوص روستاهای نواحی دشتی  وجود آب کافی و زمین هموار و مستعد برای کشاورزی بوده است .

بطور کلی علاوه بر وجود عوامل مذکور ، عوامل دیگری نیز چون امنیت و دفاع ، اجتماعی و اقتصادی در مکان گزینی روستا ها نقش دارند و بنا به همین عوامل شکل گیری آنها تکوین می یابد .

شرايط آب و هوائي بطور مستقيم  و غير مستقيم در پراكندگي و يا تراكم جمعيتي نقاط جمعيتي تاثيرگذار مي باشد .

عناصر آب و هوائي چون وضعيت دما ، بارش ، رطوبت و باد از مهمترين عوامل مؤثر در محيط طبيعي و محيط انسان ساخت مي باشد . بر اين اساس در راستاي بررسي و شناخت عناصر طبيعي منطقه مورد مطالعه وضعيت آب و هوائي آن مورد بررسي و تحليل قرار مي گيرد .

موقعیت اقتصادی هر روستا وهر سرزمین.وابسته به کارکرد بخشهای اقتصادی است.این کارکرد در پرتوترکیب بهینه قدرت تولیدی ان روستا شکل می گیرد .این روستا مهمترین فعالیت اقتصادی ان زراعت و دامداری است که مشخصه بارز ان سنتی بودن نوع فعالیت-زراعت و دامداری است.صنعت روستا بسیار محدود است وبه عنوان مثال بافتن قالی در واقع نه به عنوان شغلی برای سرپرست خانوار.بلکه به عنوان یک فعالیت جنبی و تفننی که زنان و دختران به ان مشغولند.


خرید و دانلود  روستای توسکستان






:: برچسب‌ها: روستای ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: