پیاده سازی سیستم پردازش تصویر بر روی سی ان سی ربات اسکارا
نوشته شده توسط : زپو

 پیاده سازی سیستم پردازش تصویر بر روی سی ان سی ربات اسکارا


گونه ي scara از متداول ترين انواع ربات ها در صنعت به شمار مي آيند . scara سر واژه ي کلمات selective compliance articulated assembly robot arm  به معني بازوي رباتيک ماهر منعطف و داراي حسن براي مونتاژ، مي باشد . اسکارا يک ترکيب جديد و مردم پسند است .

اين ربات داراي سه مفصل در صفحه ي افق است که به آن اجازه ي تعيين موقعيت و جهت در صفحه  موازي با صفحه xy را مي دهد . يک مفصل خطي (کشويي) نيز تعيين موقعيت در راستاي محور z (عمودي) را امکان پذير نموده است . اين ربات يک نمونه بارز از ربات "بردار و بگذار" است و هنگامي که با يک سيستم بينايي (  Machine vision ) ترکيب مي شود ، مي تواند محصولات را از روي تسمه نقاله برداشته و به داخل جعبه بسته بندي منتقل نمايد ، البته با سرعتي بسيار بالا . ساختمان مفصل ربات به آن اجازه مي دهد تا نسبت به نيروهاي وارده در صفحه افقي انعطاف پذير باشند . اهميت اين موضوع در کاربرد هايي است که بايد قطعات در مکان هايي بسيار تنگ ، با دقت جاسازي شوند .

 چهارچوب کلی این پروژه بدین صورت است که قرار است یک دوربین بر روی لینک سوم ربات اسکارا نصب شود و صفحه ای شامل خطوط رنگی بطور ثابت در ناحیه کاری ربات قرار می گیرد ، دوربین را به رایانه متصل کرده و از تصاویر ارسالی از دوربین در برنامه پردازش تصویر استفاده کرده و از خروجی برنامه برای کنترل ربات استفاده نماییم. endeffector ربات می تواند انواع عملیات را بر روی صفحه مورد نظر ما انجام دهد مثل برش ، جوش ، سوراخکاری و...که مراحل وچگونگی انجام این پروژه ب تفصیل توضیح داده شده است.


خرید و دانلود  پیاده سازی سیستم پردازش تصویر بر روی سی ان سی ربات اسکارا






:: برچسب‌ها: پیاده سازی سیستم پردازش تصویر بر روی سی ان سی ربات اسکارا , پردازش تصویر , ربات اسکارا , پردازش تصویر با متلب , تعقیب خط ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: