داده کاوی در بانک اطلاعاتی
نوشته شده توسط : زپو

 داده کاوی در بانک اطلاعاتی


امروزه با گسترش سيستم هاي پايگاهي و حجم بالاي داده ها ي ذخيره شده در اين سيستم ها، نياز به ابزاري است تا بتوان داده هاي ذخيره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از اين پردازش را در اختيار کاربران قرار داد. با استفاده ار پرسش هاي ساده درSQL  و ابزارهاي گوناگون گزارش گيري معمولي، مي توان اطلاعاتي را در اختيار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتيجه گيري در مورد داده ها و روابط منطقي ميان آنها بپردازند اما وقتي که حجم داده ها بالا باشد، کاربران هر چقدرحرفه ای و با تجربه باشند نمي توانند الگوهاي مفيد را در ميان حجم انبوه داده ها تشخيص دهند و يا اگر قادر به اين کار هم با شند، هزينه عمليات از نظر نيروي انساني و مالي بسيار بالا است. بنابراین میشود گفت که درحال حاضر یک تغییر الگو از مدل سازی و تحلیل های کلاسیک برپایه اصول اولیه به مدل های درحال پیشرفت و تحلیل های مربوط بطور مستقیم از داده ها وجود دارد. داده کاوي يکي از مهمترين اين روشها است که به وسيله آن الگوهاي مفيد در داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته مي شوند و اطلاعاتي را در اختيار کاربران و تحليل گران قرار مي دهند تا براساس آنها تصميمات مهم و حياتي در سازمانها اتخاذ شوند.

در متون آکادميک تعاريف گوناگوني براي داده کاوي ارائه شده اند. در برخي از اين تعاريف داده کاوي در حد ابزاري که کاربران را قادر به ارتباط مستقيم با حجم عظيم داده ها مي سازد معرفي گرديده است و در برخي ديگر، تعاريف دقيقتر که درآنها به کاوش در داده ها توجه مي شود موجود است.


خرید و دانلود  داده کاوی در بانک اطلاعاتی






:: برچسب‌ها: آماده سازی داده ها مدل استاندارد داده ها , اعمال اصلی در فرایند کاهش داده ها , افزایش یادگیری در دقت پیشگویانه/توصیفی , انتخاب و جمع آوری داده ها , برآورد مدل یا کاوش در داده ها , بیان مسئله و فرموله کردن فرضیه , تبديل و پیش پردازش داده ها , تبدیل و تغییر وضعیت ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: