نوشته شده توسط : زپو

 تاريخ  و ادبيات تركمن


 مقدمه:

          تركمن‌ها يك گروه قومي هستند كه در ابتداي تاريخ خود اوغوزيا غز ناميده مي‌شدند و بنا به قولي در مغولستان مي‌زيستند و منشاء زرد پوستي داشتند . اين گروه بزرگ قومي تابع نوع معيشت از مكاني به مكان ديگر كوچ مي‌كردند آنچنان كه در سواحل رود تولا ، بالك ، سيحون ، جيحون، درياچه خزر، آرال ، منطقه ايشي گل ، مانقشلاق ، در ميان كوههاي اورال ، آلتاي ، در سرزمين‌هاي خيوه، بخارا ، قزل سو، چكشلر ، چِ لِ كن، قزيل آروات، سوريه، آسياي صغير و حتي آن سوي دانوب و ... ردپاي آنها هنوز هم ديده مي‌شود . تركمن‌ها در تمام سرزمين‌هايي كه برشمرديم پاسدار فرهنگي- كم و بيش يكسان بوند و در نهايت ، تركمنستان فعلي و سرحدات شمالي ايران را از كناره‌هاي درياي خزر تا شمال خراسان و قسمتي از افغانستان براي سكونت دايمي خود اختيار كردندو چون دين اسلام را پذيرفتند (قرن هجري قمري)بسياي از آداب و رسوم خود را كه با اين دين سازگار نبود به كناري گذاشتند و مسلماناني متعصب شدند؛ آنگاه در حفظ ارزش‌هاي اسلامي و نيز قومي و فرهنگي خود كه تعارضي با اسلام نداشت مصرانه كوشيدند و ازاختلاط با فرهنگ و ارزش‌هاي ديگر اقوام، متعصبانه دوري جستند؛ اما متأسفانه در دوران معاصر مخصوصاً از پايان جنگ جهاني دوم به علت يك جانشيني كه از سياست‌هاي سلطه جويانه دولت‌هاي روس و ايران آن زمان بود؛ و نيز قوانين كشوري؛ تحصيل در مدارس تا بالاترين سطح دانشگاهي ، مهاجرت به شهرها و حتي كشورهاي مختلف جهان، احراز بالاترين آگاهي‌ها تا سطح جهاني، مشاغل اداري و تجاري و خيلي از عوامل ديگر در تقابل با فرهنگ تركمن در بسياري جهات ، رنگ و بوي خود را حفظ كرده است و ما كوشيديم اين فرهنگ غني و تقريباً بكر را به هم وطنان عزيز معرفي كنيم . در آخر سخن به قول حافظ شيرين سخن:

عاشق مفلس اگر قلب دلش كرد نثار                                     مكنش عيب كه بر نقد روان قادر نيست

 

بخش اول:لفظ، زبان و ادبيات

بخش سوم:نقش زنان در ادبيات فولكلور

الف: زبان و ادبيات

الف:زن در ادبيات و فولكلور تركمن

ب:پيدايش لفظ تركمن

ب: ضرب المثل دربارة زنان

بخش دوم:زندگي نامه شاعران

بخش چهارم:مضامين و اطلاعاتي از موسيقي تركمن

الف:دولت محمد آزادي

الف: اطلاعات مختصر دربارة موسيقي تركمن  

ب:مختومقلي فراغي

ب:مضامين در موسيقي تركمن

ج:محمد ولي كمينه

بخش پنجم:معرفي طوايف تركمن‌ها

د:قربان دردي ذليلي

الف:طوايف تركمن‌ها

ق:تكه

هـ:ملا نفس

ب:يموت

م:ارساري

ق:مسكين قليچ

ج:گوگلان

ت:قبايل مقدس

م:آنا قليچ

د:سالورها

 

ت:ستار سوقي

هـ:ساريق

 

 

منابع و مأخذ


خرید و دانلود  تاريخ  و ادبيات تركمن




:: برچسب‌ها: بخش اول:لفظ , زبان و ادبیات الف: زبان و ادبیات ب:پیدایش لفظ ترکمن بخش دوم:زندگی نامه شاعران الف:دولت محمد آزادی ب:مختومقلی فراغی ج:محمد ولی کمینه د:قربان دردی ذلیلی هـ:ملا نفس ق:مسکین قلیچ م:آنا قلیچ ت:ستار سوقی , بخش سوم:نقش زنان در ادبیات فولکلور الف:زن در ادبیات و فولکلور ترکمن ب: ضرب المثل دربارة زنان بخش چهارم:مضامین و اطلاعاتی از موسیقی ترکمن الف: اطلاعات مختصر دربارة موسیقی ترکمن ب:مضامین در موسیقی ترکمن بخش پنجم:معرفی طوایف ترکمن‌ها الف:طوایف ترکمن‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 قانون جذب و شیوه های کاربرد آن در زندگی



قانون جذب و شیوه های کاربرد آن در زندگی



قانون جذب و قرآن



با خواندن این کتاب به این قانون پی ببرید و نهایت استفاده را ببرید.


خرید و دانلود  قانون جذب و شیوه های کاربرد آن در زندگی




:: برچسب‌ها: قانون , جذب , و , شیوه , های , کاربرد , آن , در ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 پروژه آمار و مدل سازی


پروژه آمار و مدل سازی برای سوم تجربی و دوم انسانی

خرید و دانلود  پروژه آمار و مدل سازی




:: برچسب‌ها: پروژه آمار و مدل سازی , پروژه آمار و مدل سازی رایگان , پروژه آمار , پروژه آمار رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 پاورپونت درباره ی انواع سرم


سرم ها :                        

سرم ها جز مواد دارویی هستند که دارای ترکیبات متفاوت بوده و هر کام از آنها برای بیماری خاصی مورد استفاده قرار می گیرند سرم ها دارای ترکیبات آمینو اسیدی ، کربوهیدراتی، الکترولیتی و .... هستند .

در طبقه بندی محلول های تزریقی ترکیب شیمیایی و غلظت اسمزی محلول اهمیت دارد.


ترکیب شیمیایی :                


• محلول نمکی • محلول قندی • محلول قندی نمکی • محلول های جایگزینی پلاسما • محلول های قلیایی • محلول های تغذیه ای

محلول ها از نظرغلظت اسمزی:          

1. محلول های ایزوتونیک : غلظت اسمزی ایده ال برای محلول های تزریقی که تامین آب و الکترولیت بدون اختلال و جا به جایی در مایعات بدن

مثل : رینگر ، دکستروز 5% ، نرمال سالین 

 

2. محلول های هیپرتونیک : غلظت اسمزی بیش از غلظت اسمزی خون که باعث انتقال آب از داخل به خارج می شود و به حجم مایعات خارج سلولی افزوده می شود منجر به کاهش ADH و خروج ادرار از دستگاه ادراری صورت گیرد . مصرف در موارد ادم مغزی

مثل : مانیتول 10% و 20%

3. محلول های هیپوتونیک : خواص درمانی کمتر از هیپرتونیک است . غلظت اسمزی کمتر از خون دارند . باعث حرکت آب از خارج به داخل تزریق باعث همولیز گلبول های قرمز میشود و ادامه مصرف منجر به تورم سایر سلول های بدن می شود .

مثل : نرمال سالین (نیم نرمال ) آب مقطر ،دکستروز واتر 5/2%



خرید و دانلود  پاورپونت درباره ی انواع سرم




:: برچسب‌ها: پاورپونت درباره ی انواع سرم , پاورپونت انواع سرم , پاورپونت سرم , پاورپونت درباره ی سرم , سرم تزریقی , سرم قندی , سرم پزشکی , سرم نمکی , سرم , اتاق عمل , رشته پزشکی , رشته اتاق عمل , رشته , پاور , مقاله , پاورپونت , تحقیق ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 کتاب آموزش نرم افزار طراحی مدار چاپی


فیبر مدار چاپی یا تخته‌مدار چاپی فیبری است به ضخامت حدود ۱٫۶ میلیمتر، از جنس مقوای فشرده (فیبر فنلی) که معمولاً به رنگ قهوه‌ای و کرم است و از جنس الیاف پشم شیشه (فایبرگلاس) که شیشه‌ای می‌باشد و در طرف دیگر این فیبرها، یک لایه مس به صورت ورقه نازک به ضخامت تقریباً ۰٫۲۵ میلیمتر به کمک چسب و فشار پوشانده شده‌است. در هر مدار الکترونیکی با توجه به شکل اتصالات بین قطعات داخل مدار، از لایه مسی روی فیبر برداشته می شود تا شکل درست اتصالات ایجاد گردد.

خرید و دانلود  کتاب آموزش نرم افزار طراحی مدار چاپی




:: برچسب‌ها: مدار , مدار چاپی , نرم افزار مدار چاپی , آموزش , آموزش نرم افزار مدار چاپی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 آموزش اجرای اندروید در کامپیوتر



خرید و دانلود  آموزش اجرای اندروید در کامپیوتر




:: برچسب‌ها: آموزش , اجرای , اندروید , در ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 سند هوشمند سازی لندن SMART LONDON PLAN


From 2011 to 2021 London’s population will grow by a million - the fastest rate of acceleration ever. We are going to hit nine million before New York, and approach ten million by 2030. With these demographic projections, we will have at least another 641,000 jobs, another 800,000 homes, and more than 600,000 extra passengers will need to travel by public transport at peak times by 2031. There will be the challenge of dealing with increasing waste and meeting extra pressure on healthcare and energy supplies.  I stand firmly behind London’s future growth. London is a formidable generator of new enterprise, jobs and inward investment, but the fact is we need to think about how this great capital city can support it.  We need to harness London’s technical prowess to help the capital work even better as a city, support its growth and help our infrastructure and services to be more responsive to Londoners and business needs. We need London’s top of the class researchers and talented entrepreneurs to innovate with new approaches to the capital’s growth challenges. And as this plan shows, they already are, and, in many ways City Hall itself is leading the way.

خرید و دانلود  سند هوشمند سازی لندن SMART LONDON PLAN




:: برچسب‌ها: شهر هوشمند , شهر هوشمند لندن , سند شهر هوشمند , سند شهر هوشمند لندن , هوشمند سازی مدیریت شهری , شهر های هوشمند , اسناد هوشمندسازی , London , London Smart city , Smart city , Smartcities ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 مـن ري «نقاش خوابها»


من ري (Man Ray) را بشناسيم؟

من ري كيست؟ پاسخ به اين پرسش آنقدرها هم ساده نيست. همگي ما اين تجربه را داشته ايم كه در زندگي روزمره خود وقت و انرژي زيادي را صرف شناخت انسانهاي اطرافمان كرده ايم و چه بسا در بسياري موارد ناكام مانده ايم، حال اينكه اين انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقيمي بين ما و ايشان وجود داشته، ارتباطي زنده كه تا حدي تحت كنترل ما بوده ولي بازهم موفق نشده ايم تا شخصيت اطرافيانمان را آنطور كه بايد و شايد بشناسيم.

حال چگونه ممكن است كه چنين خوش خيال باشيم و بپنداريم كه با بررسي چند تابلو و ديدن آثاري چند از يك هنرمند مي توانيم به شناخت وي نائل آييم!

البته اين يك نوع رهيافت در دنياي هنر است؛ مي توانيم اصلاً به هنرمند توجه چنداني نكنيم و آثار وي را همچون موجوداتي مستقل و جاودان در نظر بگيريم وسعي كنيم با آنها همان ارتباطي را برقرار كنيم كه مثلاً با دوستمان برقرار مي كنيم!

ولي آيا واقعاً همينطور است؟ آيا يك اثر هنري به جز آنچه به چشم مي آيد (در مورد هنرهاي ديداري[1]) و يا شنيده مي شود (در مورد هنرهاي شنيداري[2]) هيچ چيز ديگري را نشان نمي دهد؟!

آيا به اصطلاح اثر هنري «از زير بوته در آمده» است؟!

در يك ارتباط ساده با يك انسان، در همان مراحل اوليه سعي مي كنيم تا در مورد او چيزهايي فراتر از بعد ظاهري او بدانيم.

مي خواهيم بدانيم از چه خانواده اي است و چه سابقه تحصيلي يا شغلي دارد؛ مي‌خواهيم بدانيم كه اعتقاداتش از كجا سرچشمه مي گيرند و هدفش براي ادامه زندگي چيست و اگر به دنبال دانستن اين مسائل نباشيم، ارتباط ما با شخص مقابل بسيار سطحي باقي خواهد ماند؛ همانطور كه هرگز از راننده اتوبوسي كه سوار مي‌شويم نمي پرسيم كه چه شد كه راننده اتوبوس شد و آيا به آشپزي علاقه داشت يا خير!!

ولي آيا رويكرد ما در مورد هنر نيز اينگونه است؟ آيا ما امروز اثر هنري را در نمايشگاه مي بينيم و ساعتي بعد وقتي ديگر تصوير آن در شبكيه چشم ما وجود ندارد آنرا فراموش مي كنيم؟ آيا نقاشي در عميق ترين حالت ممكن فقط تا شبكيه چشم ما نفوذ مي كند؟

قطعاً چنين نيست، مخصوصاً در حوزه فلسفه هنر، يك محقق سعي مي كند تا به بطن و فلسفه هنر نفوذ كند و آنچه كه خود را در پس رنگها و نُتها و مواد و مصالح پنهان كرده را بيرون بكشد.

البته برگزيدن چنين راهي قرين سختيها و مشكلات فراوان است. گويا اثر هنري با ما به قايم موشك بازي مي پردازد. در فضايي انتزاعي كه بعد چهارمي به نام خيال هم در جريان است.

از طرفي در بيشتر موارد ما از حضور عنصر مهمي به نام هنرمند محروم هستيم. ما در بيشتر موارد با «تاريخ هنر» سر و كار داريم و نه با «هنر»؛ پس نبايد چنان ساده انگار باشيم كه با ذكر يك بيوگرافي تكراري و ضميمه كردن چند اثر معروف پنداريم كه هنرمندي را شناخته ايم.

هدف من از تحقيق در مورد “من ري” چيزي جز شناخت بيشتر وي و شناساندن او به علاقه مندان نبوده است. گرچه ما امروزه در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگي مي‌كنيم و دنياي الكترونيكي كامپيوتر و اينترنت جاي هيچ بهانه اي براي عدم دسترسي به اطلاعات را باقي نمي گذارد ولي متاسفانه در ايران هنوز هم در اين حوزه با مشكلات بسياري روبرو هستيم.

پايگاههاي استفاده رايگان از اينترنت حتي در دانشگاهها بسيار محدود و ناقص عمل مي كنند؛ در حوزه ترجمه هم متاسفانه هنوز بيشترين توجه معطوف به متون شناخته شده و سنتي است. در زمينه هاي جديد به جز چند جزوه مختصر و ترجمه‌هايي اندك و در عين حال ناقص و نامفهوم چيز بيشتري در دسترس نيست.

من براي تحقيق در مورد “من ري” به جز چند سايت اينترنتي به دو كتاب به زبان انگليسي متوسل شدم؛ مشخصات اين كتب را در بخش منابع و ماخذ آورده ام.

اين نوشته ها فقط اشاره اي است به يك شخصيت بزرگ و پيشرو كه تاثيرات عميقي بر هنر دوره خود گذاشته، غور و بررسي بيشتر و قضاوت نهايي بر عهده خواننده است.

اميدوارم كه اين اشاره هرچند كوتاه و مختصر بتواند به كارآيد و حداقل پرسشهاي جديدي در ذهن خواننده ايجاد كند.

كار فلسفه خلق پرسش است و شايد كار فلسفه هنر اين باشد كه پرسشهاي هنري بيافريند!

حال ببينيم كه پرسش “من ري” از دنيا چيست و به پرسشهاي زندگي چگونه پاسخ مي دهد.

من ري: تعاليم، الگوها، اهداف

“من ري” نقاش آمريكايي الاصل كه بيشتر عمر خود را در فرانسه (پاريس) گذراند را مي توان يكي از پيشرويان در مكتب دادائيستي (Dadaism) و سورئاليستي (Surrealism) زمانه خويش (نيمه اول قرن بيستم) دانست.

وي متولد سال 1890 در ايالت فيلادلفيا (Philadelphia) در آمريكا است. خانواده وي در سال 1897 وقتي وي 7 ساله بود به نيويورك (New York) رفتند و “من ري” جواني خويش را در اين شهر گذراند.

از همان كودكي او استعداد و ذوق خويش را در زمينه هنري شناخته بود و به نقاشي و طراحي از غروب آفتاب گرفته تا نگاره هاي ژاپني مي پرداخت. او حتي از عكسهاي روزنامه ها كه به صورت سياه و سفيد چاپ مي شدند، نسخه برداري مي كرد و به سليقه خود آنها را رنگ مي كرد. اطرافيان او را در باز نمايي موفق عكسها تشويق مي‌كردند و در استفاده عجيب و غريب وي از رنگها اغلب ايرادهايي بر كار وي وارد مي كردند.

“من ري” مي گويد: «من هميشه اينطور احساس مي كردم كه چون نسخه اصلي عكس چاپ شده، سياه و سفيد است پس حتماً مي توانم آزادانه از تخيلم براي رنگ‌آميزي آن استفاده كنم!»[3]

در دوران مدرسه اكثراً در مورد درس و مشق مدرسه اي غفلت مي كرد، ولي در درس ادبيات انگليسي هيچ مشكلي نداشت و اشعار زيادي مي خواند و انشاهاي زيبايي مي نوشت. علاقه اصلي او به نقاشي بود كه اولياء او را نگران كرده بود. پدر و مادر او نگران آينده او بودند و مي ترسيدند كه فرزندشان بخواهد نقاش شود و‌ آيندة شغلي مناسبي نداشته باشد.

او در همين سالها به اين نتيجه رسيد كه هر چه چيزي مشكل تر باشد يا اصلاً غيرممكن، خواستني تر است. اين عقيده در طول زندگي وي بسيار به او كمك كرد و موجب پيشرفتهاي بسياري در كارش شد. از طرفي او عادت داشت كه برخلاف خواست خودش عمل كند!! و اگر از انجام كاري منصرف مي شد تازه وقتي بود كه به خودش مي آمد و از اول با قدرتي بيشتر و انگيزه اي مضاعف كار را شروع مي كرد. اين رويكرد در حوزه عكاسي كه البته موضوع مورد بحث ما نيست، مشهودتر است.

“من ري” در سال 1904 وارد دبيرستان شد. اين مقطع تاثيري زيادي بر زندگي او گذاشت، چرا كه در دبيرستان دو معلم داشت كه يكي از آنها طراحي آزاد و ديگري طراحي مكانيك يا همان طراحي صنعتي تدريس مي كردند.

در اين كلاسها او در زمينه طراحي صنعتي و طراحي ساختماني تبحر يافت. در بسياري از كارهاي او ردپايي از دست قوي و تكنيكي كه در اين زمينه داست مشهود است براي نمونه به تصوير زير (تصوير شماره 1) توجه كنيد.

زيبايي شناسي، تركيب بندي و هارموني رنگها هرگز از موضوعات مورد توجه و علاقه وي نبودند. قصد او استادي در تكنيكها بود تا ريزه كاريها را كشف كند و موارد استفاده مواد را بفهمد.

او حتي با حضور در كلاسهاي شبانه هنري در «مركز اجتماعي فرانسيسكو فٍرِ»
(The Art School of the Francisco Ferrer Social Center) آزادي بيشتري را تجربه كرد.

«فرانسيسكو فٍرِ» يك آنارشيست اسپانيايي و بنيانگذار سيستم مدرن آموزش و پرورش (Escula Moderna) بود در استفاده از شيوه هاي آموزشي از روشهاي بسيار نوين استفاده مي كرد. طي 8 سال (1909-1901) او بيش از 100 مدرسه را در سراسر اسپانيا بنيان گذاشت.

در اول سپتامبر سال 1909 تحت فشار كليساي كاتوليك او را در بارسلونا
(Bacelona) دستگير كردند. در 13 اكتبر همان سال طي يك دادگاه ساختگي و فرمايشي حكم اعدام وي را در زندان صادر كردند. در اين هنگام او 50 ساله بود. مركز اجتماعي «فرانسيسكو فٍرِ» به دست پيروان وي بنا شد تا خاطره پرافتخار وي هميشه زنده و جاودان بماند.

در اينجا مختصري از شرح حال «فٍرِ» ذكر كردم تا روشن كنم كه الگوهاي هنرمندان اين دوره چه كساني بودند و چگونه با شهامت و جسارتي كه داشتند، فرهنگ سازي مي‌كردند.

در اينجا خواستم نشان بدهم كه چگونه يك هنرمند واقعي از هر فرصتي استفاده مي‌كند تا به آروزها و استعدادهايش جامه عمل بپوشاند و هرگز از كمبودها و نارضايتي ها نمي نالد بلكه درس مي گيرد و از آنها به عنوان سكوي پرش خود استفاده مي كند.

حضور در اين مركز از يك جنبه ديگر هم مهم بود و آن گردهمايي هاي صميمانه و خودماني بود كه در اين محل شكل مي گرفت.

در بين افراد فرهيخته و متجدد آن روزگار كه در اين مجالس حضور به هم مي‌رسانند مي توان “اماگلدمن” (Emma Goldman)، “الكساندر بركمان” (Alexander Berkman) را نام برد؛ همچنين “ويل دورانت” (Will Durant) كه در آن زمان يك دانشجوي برجسته در رشته فلسفه بود و در زمينه نقاشي، نقاشان معروفي همچون “رابرت هنري” (Robert Henri) و جرج بي لوز (George Bellows) جزء سخنوران اين گردهمايي ها بودند.

اين جزئيات را هم گفتم كه بدانيم علاوه بر الگوهاي منحصر به فرد و با ارزشي كم هنرمنداني چون “من ري” براي خود برگزيده بودند، چه مصاحبان و همراهان استثنايي و تحسين برانگيزي را در اطراف خود داشتند. البته اگر“من ري” اين جملات را مي‌خواند شايد از كلمه “استثنايي” تعجب مي كرد، چرا كه در آن دوره جو حاكم بر اجتماعات فرهنگي و هنري اينطور كه به نظر مي آيد بسيار خالص و ناب بوده و اگر كسي “حرفي براي گفتن” يا “هدفي از شنيدن” نداشته وقت خود را جاي ديگري صرف مي كرده. من شخصاً فكر مي كنم كه امروزه دوره چنين تجربياتي به سر آمده و مخصوصاً در ميهن عزيز خودمان بسياري از جوانان فقط براي گذراندن ساعتهاي اضافي و بلااستفاده اي كه دارند بعضاً سري به نمايشگاهها و ندرتاً به گردهمايي ها و سمينارها مي زنند. من احساس مي كنم كه ديگر دوره نخبگان و نوابع به سر آمده و امروزه، دوره مفسرها و منتقدان فرا رسيده؛ البته اين فقط نظر شخصي من است ولي متاسفانه شخصاً در كشور خودمان (ايران) گروهي ازهنرمندان كه با يك روش خاص و به طور مستمر كار كنند و بنيانگذار سبكي جديد باشند وجود ندارد يا حداقل من از وجودشان اطلاعي ندارم ولي تا دلتان بخواهد منتقد كارهاي غربي آن هم با رويكردي تكراري و بعضاً ناقص.

در مورد زندگي “من ري” و شرح ما وقع زندگي او به شكل زمان بندي شده لازم است كه كتابي نوشته شود و ذكر تمامي حركتها و تغييرات مكاني و فكري كه در طول دوره حيات وي براي او رخ داده در اين تحقيق مختصر كاري بيهوده خواهد بود؛ پس من مستقيماً به تحليل آثاري چند از وي كه مربوط به دوره اقامت وي در پاريس (1940-1921) مي باشد مي پردازم و از وقايع نگاري دوره هاي قبلي و اين دوره و دوره بازگشت او حين سالهاي جنگ به آمريكا صرف نظر مي‌كنم.

نقاش خوابها - طراحي از رويا:

با ورود من ري به پاريس دوستان سورئاليست وي فوراً متوجه استعداد استثنايي وي در زمينه طراحي شدند و اغلب از او مي خواستند كه براي نشريات و يا در توضيح نوشته هاي آنها طرحي بزند.

يكي از منابع اصلي وي خوابهايي بود كه مي ديد و يا روياهايي كه در بيداري داشت. او همه اينها را ثبت مي كرد تا بعداً از آنها در طراحي هايش استفاده كند. او مي‌گويد: « هميشه در كنار تختم يك دفترچه، يك قلم و جوهر دارم، حتي وقتي در سفر هستم[1]

خوابها، هوسها و علايق “من ري” در طراحي هايش تجسم مي يابند. پل الوار (Paul Eluard) در مقدمه كوتاهش بر كتابي مي نويسد:

« طراحي هاي من ري: هميشه آرزو، بدون ضرورت من ري طراحي مي كند تا عشق را تجربه كند.[2]»

در اينجا لازم است تا متن اصلي نوشته “پل الوار” را عيناً بياورم چرا كه متون سورئاليستي داراي ابهام و پيچيدگي خاصي هستند كه ترجمه آنها را دشوار و نامفهوم مي سازد:

Paul Eluard Wrote:

»The paper, white nights. And the desert shores of the eyes of the dream. The heart trembles. The drawings of Man Ray: always desire, never necessity. No down, no clouds, but wings, teeth, claws.

There are as many marvels in a glass of wine as there are at the bottom of the sea.

There are more marvels in an eager, extended hand, than everything that keeps us from what we love. Let us not allow others to perfect, to adorn that which they oppose to us. A mouth around which the earth turns. Man Ray draws to be loved.«

طراحي از خواب در كتاب “Les Mains Libres

از سورئاليستي ترين طراحيهاي  “من ري” هستند. او در مورد اين سري از طراحيهايش مي گويد: «در اين طراحيها دستان من خواب مي بينند[3]

نكته فوق العاده اي كه در بيشتر اين طراحيها وجود دارد اين است كه اغلب اين خوابها به عنوان منبعي براي طرحها، جنبه اخطاري و برحذر دارنده دارند. از همه آنها تكان دهنده تر طراحي است به نام سوم سپتامبر سال 1936. [3 September 1936] در پس زمينه اثر عقربه هاي يك ساعت عدد 3 را نشان مي دهند و دقيقاً سه سال بعد در سوم سپتامبر سال 1939 جنگ جهاني دوم آغاز شد. در پيش زمينة كار زني را مي‌بينيم كه انگار با چشماني خيره به آينده اي...

خرید و دانلود  مـن ري «نقاش خوابها»




:: برچسب‌ها: من ری , رایگان , دانلود , مقاله , ورد , word , پروژه , تحقیق , نقاش خواب ها , نقاشی , کودکان , رنگ و قلم , هنر , هنر و ادبیات , مقاله هنری , مقاله کودکان , من ري را بشناسيم , طراحي از رويا ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زپو

 طرح کورلی کلاه سر آشپز طراحی شده با کورل 13


---

خرید و دانلود  طرح کورلی کلاه سر آشپز طراحی شده با کورل 13




:: برچسب‌ها: طرح , کورلی , کلاه , سر , آشپز , طراحی , شده , با , کورل ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1395 | نظرات ()